عروسي عروسي .

عروسي

راهنماي جامع انتخاب استايل دامادي

راهنماي جامع انتخاب بهترين كت و شلوار دامادي

راهنماي انتخاب كت و شلوار دامادي موضوع بسيار مهمي است كه قصد داريم به آن پرداخته و  ويژگي هاي يك كت و شلوار دامادي را بررسي كنيم.

خريد كت و شلوار دامادي از قديم مهم ترين رسم  ايرانيان براي جشن ازدواج بوده است. واضح است كه امروزه با وجود تنوع مدل ها و طرح هاي مختلف، اين كار كمي سخت  و پيچيده تر شده است و لازم است كه اطلاعات بيشتري در خصوص انتخاب كت و شلوار دامادي داشته باشيد و با كمك اين اطلاعات يك كت و شلوار شيك و خاص را انتخاب كرده و به خوشتيپ ترين مرد در شب ازدواجتان تبديل شويد.

امروزه پوشيدن كت و شلوار درمراسم ازدواج به امري عادي و  رايج تبديل شده.  همين موضوع سبب شده است كه داماد ها، براي تجربه يك استايل خاص نسبت به ميهمانان مراسم، از كت شلوارهايي كه قسمت پشت شان بلند تر مي باشد يا اصطلاحا كت و شلوارهاي بلك تاكسيدو استفاده كنند، هم چنين  استفاده از رنگ هاي خاص و مدل هاي به روز تر  ميتواند گزينه هاي بعدي آن ها باشد. اين در حالي است كه پيشنهاد هميشگي ما استفاده از كت و شلوارهاي رسمي كلاسيك است.

كت و شلوار هاي كلاسيك هيچ گاه دمده نمي شوند. لذا بعدها با حس خوبي به عكس هاي عروسي تان نگاه خواهيد كرد و از استايل خود شرمنده  نخواهيد شد. نكته مهم ديگر اين است كه زمان خريد كت و شلوار ابتدا كت آن را به تن كنيد، اگر اندازه كت مناسب  بود و به خوبي روي شانه هاي تان نشسته بود، سپس  شلوار آن را پرو كنيد.

براي دامادهاي  كوتاه قد و ريز جثه، كت يك دكمه انتخاب مناسب تري است. هم چنين مرداني  كه قدي متوسط دارند بهتر است كت ۲ دكمه را امتحان كنند.كت هاي ۳ دكمه هم به درد آنهايي مي‌خورد كه هيكل ورزشكاري دارند و در نهايت كت‌هاي ۶ دكمه براي دامادان باريك و بلند قامت خوب است.

درضمن بهتر است جيب كت‌تان به صورت يك لايه بر كت دوخته شده باشد. جيب‌هاي پاكتي ظاهر كت را اسپرت ميكند. در مقابل جيب‌هاي مخفي براي محافل تجاري مناسب‌ ترند نه يك جشن رسمي.

 انتخاب رنگ مناسب براي كت و شلوار دامادي

همانطور كه در بالا اشاره شد كت و شلوار هاي كلاسيك بهترين گزينه براي انتخاب كت و شلوار دامادي مي باشد. تركيب رنگ مشكي و كت و شلوارهاي كلاسيك از شما يك جنتلمن خواهد ساخت به شرط اينكه به جزئيات ديگر استايل تان مانند، كفش، پيراهن و اكسسوري ها نيز به خوبي دقت كنيد كه در ادامه به اين نكات خواهيم پرداخت.

ناگفته نماند همانطور كه مدل كت و شلوار نيز ممكن است قديمي شود، رنگ ها هم  اين خاصيت را دارند. به طور مثال در سالهاي گذشته، كت و شلوارهاي شكلاتي بسياب محبوب بودند، اما امروزه پوشيدن اين رنگ از كت و شلوار ها، اصلا جالب نيست.

بنابراين در انتخاب رنگ نيز بهترين گزينه براي شما رنگ مشكي است. اما اگر احساس مي كنيد كه رنگ مشكي براي شما گزينه مناسبي نمي باشد، مي توانيد روي رنگ هاي طوسي يا سرمه اي حساب كنيد.

به خاطر داشته باشيد كه رنگ سفيد نيز براي كت و شلوار دامادي مرسوم مي باشد اما اين كت و شلوارها يكبار مصرف خواهند بود و در مراسم ديگر قابليت استفاده نخواهد داشت.

جنس كت و شلوار مردانه مناسب براي جشن ازدواج

به گفته طرحان مد در ايران، مشتري‌ پسندترين جنس پارچه براي كت و شلوار دامادي پارچه‌اي است كه در آن وول ( پشم ) داشته باشد و دامادها معمولا در ايران باتوجه به فصل سال، جنس كت و شلوار خود را انتخاب نمي‌كنند زيرا قرار است آن را تا مدت ها بپوشند .

راهنماي انتخاب پيراهن ست با كت و شلوار

در خصوص انتخاب پيراهن مردانه اينطور مي گويم كه بهترين گزينه لباس هاي ساده و بدون طرح است. مي توان گفت بايد انتخاب اول و اخر شما پيراهن سفيد ساده باشد. برخي از افراد به سراغ پيراهن هاي طرح دار مي روند در حالي كه در استايل هاي كلاسيك حرفه اي و دامادي، هرگز از پيراهن هاي طرح دار استفاده نمي شود.

دقت كنيد كه يقه پيراهن به يكديگر نزديك بوده و به خوبي قسمت گره كراوات را نشان بدهد. حتي پيراهن هايي كه داراي جيب سينه نيز مي باشند، انتخاب اشتباهي هستند.

در باب استاندارد اندازه آستين پيراهن امده است؛ بلندي آستين پيراهنتان طوري باشد كه به اندازه يك سانت از آستين كت تان بيرون بزند. در ضمن پيراهني را انتخاب كنيد كه دور مچ آستين اش چند لايه بوده تا صاف و محكم بايستد.

راهنماي انتخاب اكسسوري كراوات براي جشن عروسي

خب يكي از جزئياتي كه بايستي در خصوص استايل دامادي دقت كنيد، انتخاب مدل كراوات و رنگ آن مي باشد. خوب توجه كنيد كه نه سراغ كراوات هاي خيلي پهن برويد و نه سراغ كراوات هاي باريك، بلكه كراواتي را انتخاب كنيد كه پهناي آن متوسط باشد.

نكته ديگر اين است كه از كراوات هاي براق نبايد استفاده كنيد، اين كراوات ها بايد با يقه هاي براق يا استايل كلاسيك ست شوند.

براي خاص تر شدن استايل تان مي توانيد از يك پوشت  استفاده كنيد، اما به خاطر داشته باشيد كه نيازي نيست طرح يا رنگ كراوات و دستمال جيب تان با يكديگر ست باشد.

كفش مناسب براي دامادي

در خصوص كفش احتمالا همه شما مي دانيد كه بهترين گزينه كفش چرمي مشكي مي باشد. خريد يك كفش چرمي كمي گران است. اما مطمئن باشيد كه با خريد يك كفش چرمي مرغوب علاوه بر اينكه مانند يك جنتلمن كفش به پا كرده ايد، تا سال ها از هزينه خريد كفش در امان خواهيد بود.همچنين تاثير يك كفش زيبا روي استايل تان بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

در خصوص مدل كفش بايد اين توضيح را بدهم كه كفش هاي چرمي آكسفورد و بروژ بسيار زيبا و شيك هستند. اما در خصوص طرح زياده روي نكنيد و يك طرح ساده نيز زيبايي خود را دارد.

منبع مطلب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۷:۲۴ توسط:عسل موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :