عروسي عروسي .

عروسي

رسم و رسوم قبل از عروسي به همراه راهنماي خريد جهيزيه

پيشنهاد امروز اوريسا صحبت درباره جهيزيه عروس است. امروز مي‌خواهيم در رابطه با راهنماي خريد جهيزيه توضيح دهيم. بايد بدانيد كه عروسي يكي از آيين‌هايي است كه در سر تا سر جهان وجود دارد و برگزار مي‌شود. اگر چه اين رسوم‌ها با همديگر متفاوت مي‌باشد اما همگي از يك منبع، سرچشمه مي‌گيرند. رسم و رسوم قبل از عروسي بسيار مهم مي‌باشد اما امروزه معمولا به باشكوهي گذشته آن را برگزار نمي‌كنند.

توجه داشته باشيد كه شما بايد قبل از عروسي يك سري وسايل را تهيه نماييد. براي مثال خريد جهيزيه يكي از اصلي‌ترين رسوم مي‌باشد كه اين رسم در شهرهاي مختلف رسم خريد جهيزيه متفاوت است. معمولا در بسياري از شهرهاي بزرگ و كوچك وسايل بزرگ و گران قيمت را داماد مي‌خرد و عروس خانوم تمام وسايل ديگر را مي‌خرد. وسايل سنگين معمولا پنج تكه است كه شامل تلويزيون، يخچال، لباس‌شويي، فرش، اجاق گاز مي‌باشد. در برخي از شهرها رسم به اين صورت است كه هزينه جهيزيه كامل را عروس مي‌پذيرد و داماد تنها خريد خانه را بر عهده مي‌گيرد.

شايد خريد جهيزيه به اندازه انتخاب تالار و سالن زيبايي نيز سخت باشد. تمام كارهاي مربوط به عروسي اگر درست انجام نشوند مي‌توانند استرس‌زا و دشوار شوند. مي‌توانيد با مشاهده تالارها و سالن‌هاي زيبايي برتر در اوريسا حداقل سنگيني انتخاب اين دو گزينه در عروسي را كاهش دهيد.

تاثير راهنماي خريد جهيزيه براي مادر عروس:

خريد جهيزيه توسط مادر عروس به كمك راهنماي خريد جهيزيه، صورت مي‌گيرد. راهنماي خريد جهيزيه، شامل يك ليست از تمام وسايل مورد نياز براي يك خانه است.

در راهنماي خريد جهيزيه از سوزن گرفته تا ماكروويو وجود دارد. اين راهنما بسيار كار آمد و مناسب است چرا كه فرد به راحتي مي‌تواند بر طبق آن خريد نمايد، از طرف ديگر در گذشته كه از هيچ راهنمايي استفاده نمي‌كردند و در خريد جهيزيه به مشكل بر مي‌خوردند.

راهنماي خريد جهيزيه موجب مي‌شود كه مادر عروس خانم هيچ وسيله‌اي را از قلم نيندازد و هيچ كدام را فراموش نكند. بي شك اگر چنين راهنماهايي نبود مشكلات زيادي به وجود مي‌آمد يا اين كه مادر عروس هميشه در استرس بود كه نكند چيزي را فراموش كرده باشد.

چطور لباس عروس انتخاب كنيم:

جالب است بدانيد كه انتخاب لباس عروس از خريد جهيزيه بدون راهنماي خريد جهيزيه، هم سخت‌تر مي‌باشد. خريد لباس عروس درست مانند انتخاب حلقه ازدواج است. چرا كه در انتخاب لباس عروس يك سري موارد دخيل هستند كه به شدت بايد مورد توجه قرار گيرد اگر اين نكات رعايت نشود مشكل به وجود خواهد آمد. از مهم‌ترين نكات كه مي‌تواند براي انتخاب لباس عروس تاثير گذار باشد به شرح زير است:

ميزان پوشيدگي يا حجاب: زماني كه شما مي‌خواهيد به خريد لباس عروس بپردازيد. بايد بدانيد كه در چه خانواده اي زندگي مي‌كنيد و رسم و نگرش آنها چگونه است از آن مهم‌تر نگرش خانواده‌ي داماد مي‌باشد كه سبك خريد لباس عروس شما با تفكر آنها رابطه‌ي مستقيم دارد.

اين امر را براي شما در مثالي ساده بيان مي‌كنم، فرض كنيد كه شما با يك خانواده‌ي مذهبي ازدواج نموده‌ايد و آنها دوست دارند كه عروس در مراسم عروسي از لباس‌هاي بي حجاب و لختي استفاده نكند. به طبع حتي اگر اين روش به ميل شما هم نباشد براي جلوگيري از كدورت بايد پوشش لباس خود را متناسب با رسوم آنها انتخاب نمائيد.

مدل لباس: در انتخاب لباس عروس از همه مهم‌تر نوع مدل لباس عروس مي‌باشد. اندام شما تعيين كننده‌ي اين مدل است شما بايد نوع اندام خود را بشناسيد و با توجه به آن مدل لباس عروس را تعيين بفرماييد. براي مثال اگر شما لاغر اندام مي‌باشيد بايد از لباس عروس‌هايي با پف زياد استفاده نمائيد تا لاغري اندام شما را زيادي نشان ندهد.

اگر شما داراي اضافه وزن هستيد مي‌توانيد از لباس عروس‌هاي راسته و يا مدل ماهي استفاده نماييد. اين گونه شما لاغر اندامتر به نظر خواهيد رسيد.

قيمت لباس عروس: محدود كننده‌ترين مورد براي انتخاب لباس عروس قيمت آن مي‌باشد. در واقع ميزان پول شما مشخص مي‌كند كه بازه‌ي انتخابي شما تا چه حد گسترده باشد. اگر شما مقدار پول بيشتري بپردازيد مي‌توانيد از تعداد انتخاب‌هاي بيشتري برخوردار باشيد ولي اگر مقدار پول كمتري داشته باشيد. تعداد انتخاب شما محدود شده و شما نمي‌توانيد لباس عروس مورد نظر خود را خريداري نمائيد.

در نتيجه‌ي تمام گفته‌هاي بالا ما در اوريسا به شما توصيه مي‌كنيم كه اگر قصد خريد جهيزيه را داريد، بهتر است كه از راهنماي خريد جهيزيه استفاده نمائيد، تا در خريد جهيزيه‌ي خود بدون هيچ استرسي موفق باشيد و بهترين خريدها را داشته باشيد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۶:۰۴ توسط:عسل موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :